Number five


Dag 05: Vad är kärlek?

Kärlek för mig är när man älskar något mer än sig själv. Och älskar man någon gör man det från insidan och ut.
Jag tror helt klart på kärlek vid första ögonkastet, och är man menade för varandra finner man till den till slut. Jag tror inte man kan hitta kärlek, utan att den hittar en själv.
Jag tror att den personen man är menad att vara med kompletterar en. Så tillsammans blir man perfekt.
Kärlek handlar också om tålamod, vissa tror att kärleken löser allt och man behöver inte själv kämpa. Men man måste arbeta för att hålla kärleken vid liv, även om jag inte tror att man kan sluta älska någon man en gång älskat, måste man bygga på den and so on.
Man kan ju också känna kärlek för andra saker, som musik, vänner, familj, djur osv.
Störst av allt är kärleken, och så är det bara!


Kommentarer
Postat av: Anonym

det är kul att vi är så olika på vissa saker och lika på andra soulmate!

2010-11-20 @ 18:54:50
URL: http://mirjakupari.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback